Someone Like You

Someone Like Me

Welcome to my blog, Do follow :) ♥ Follow | Dashboard
Footprint!

MyEm0.Com
put your hand up! put your cbox code lah! aiyokk!

Big Thanks

Template : HajarTurner
Images : Mr Google
Re-edit : Dyanaaa <3

"Walaupun you dengan dia tak sampai ke harini , you patut bersyukur perasaan sayang tu masih wujud . Bukan senang nak kekalkan perasaan sayang yang ada . Sekali lagi , penantian itu memang menyakitkan. Walaupun sakit masih ada kebahagiaan yang akan wujud saat kita menuggu seseorang. Kita tak bahagia tanpa dia , tapi cukuplah sekadar bahagia menuggu kehadiran dia. Masih awal penantian you. Berhenti jaga hati orang mula lah jaga hati sendiri . Happy Annivesary Nur Dyana" 

This is from Sharida Azira , I know she won't forget the date . Tears fall from my eyes when I read this . Im touched . 

"  Bagi apa yang aku nampak skrg, majoriti ramai perempuan asyik nak tunggu someone kan. sedar tak sedar, punya lah lama tunggu. punya lah nak tunggu sampai kan sakit hati ke derita ke semua habis campak tepi. penangan cinta lah katakan. bukan nak kata orang lah, aku pun pernah tunggu orang. pernah keeee? haha masih tunggu mungkin. entah lah. perempuan ni bukan apa, bila dia dah sayang, hat tu jaaa yang dia sayang."

"Ada yang cakap penantian tu menyakitkan, ada pulak yang cakap walaupun sakit, indah tu tetap ada. Itu bergantung pada orang lah kan. Nak dijadikan cerita, pernah tak hang fikir. bila hang tunggu dia, benda tu nampak bodoh. silap, memang bodoh sebenarnya. sayang memang lah sayang, tapi sampaikan seksa diri dah kenapa. Cuba sesekali duduk dan fikir, hang dekat sini tertunggu tunggu dia untuk datang balik. masih setia berharap dekat hati dia ada sedikit sayang untuk hang. punya lah kempunan sampaikan terpaksa berharap mcm tu sekali.  Fikirlah. Dia mula bahagia dgn orang lain. Entah apa dia dah buat dgn orang lain. Dia bahagia, hang derita. yess, begitu setianya hang tunggu dia. bagus, good job good job. hang seksa diri sendiri. hang cakap hang akan tunggu dia sehinggakan hang rasa yang dia bukan jodoh hang. kemon lah. hidup muda lagi. 20-an pun tak masuk lagi, ada hati cakap pasai jodoh. ini tahun remaja hang, jangan pergunakan masa remaja hang hanya untuk tunggu orang yang tak pernah nak ingat hang pun. aku tak rasa yang hang patut kata dia masih sayangkan hang, sedangkan hang sendiri tatahu apa kehidupan dia skrg. dgn sapa dia msg, dgn sapa dia otp, dgn sapa dia keluar. hang? menangis atas katil setiap malam. hilang nikmat remaja hang."

" Hang sendiri sedang tunggu dia. hang sendiri mampu rasa macam mana sakitnya tunggu orang. mcm mana pedihnya tunggu dia datang even tanya khabar pun cukup lah. tapi dia tak datang. tak, dia tak sudi datang.  kdg kdg ego hang turun mcm orang meroyan sent text dekat dia, i miss you, i love you, i still wait for you. sedikit pun dia tak pandang, tak kesah. sakit, sakit sangat. memang bodoh rasa bila mengharapkan orang layan hang, sedangkan dia tak usaha pun nak pandang hang lagi. hang terkinja kinja buat ayat sedih supaya dia muncul balik dalam hidup hang."

" . yang satu lagi, yang kena buang. see? kena buang. sah sah dia buang hang. dia tak suka hang, dia tak sayang hang sbb tu dia tggl hang. fikir. dia dah mula beralih arah, dia dah mula pandang orang lain. bila bercinta, dia mula nampak segala kekurangan kelemahan hang, sbb tu dia tggl. dia masih mentah, hang pun mentah. tak kan mampu sayang dan cinta seseorang tu sepenuh hati. aku berani kerat jari, bila hang bercinta dgn dia, hang masih pandang orang lain kan? hati masih muda. banyak benda dalam hidup hang perlu buat. dia bukan jodoh hang, aku ulang bukan jodoh hang. kalau yee pun dia jodoh hang, itu nanti. hidup ni kena sedar lah. paling penting kena sedar diri. tak lawa buat cara tak lawa, tak kaya buat cara tak kaya. kita kena sedar yang kita ni tak layak untuk berdamping dgn sesapa pun melainkan orang itu jodoh yang Allah tetapkan


"Hang dan dia pernah bersama. hang dan dia pernah bahagia. mcm mcm hang dan dia pernah lalui. terlalu banyak kenangan yang tak dapat dilupakan. hang setia tunggu dia, dia bahagia dekat sana. aku kagum, hang masih setia tunggu dia. hang sendiri tak mampu nak paksa diri hang untuk terima orang lain. perit. perit untuk hadap semua ni sewaktu umur yang masih mentah ni. dia tak pedulikan hang. yeee, dia lupa hang. sikit pun tak ambil endah apa hang rasa. dia tak layan hang. yee, sakit. sakit sangat. hari hari tanggung rindu pada dia. air mata yang ada hanya untuk dia. tak pernah kering untuk mengalir sbb dia. dia tak pernah tahu, tak pernah kesah. sedikit pun tak."

Okay bila baca ni aku rasa nak menangis . Yang aku boldkan tu semua aku . All me ! Ya Allah , aku tak sedar apa dah jadi dalam hidup aku sekarang ni . Aku tak sedar kenapa aku macam ni . Aku leka . Terlalu leka . Aku tak kisah setiap malam atau setiap hari menagis sebab dia . Aku tak kisah kena tanggu rindu kat dia . Okay tipu . Aku kisah . Aku kisah dia nampak tak apa yang aku buat . Aku kisah dia tahu tak apa aku buat setiap malam bila rindu dia . Aku kisah semua tu . Mungkin SA betul . Masih terlalu muda untuk bercakap soal jodoh . Masih banyak yang aku perlu lalui . Tapi percayalah bukan aku mintak semua ni . Aku tak boleh buang perasan ni mahupun melupakan pasal jodoh . 

02.02.2013 one year . Tahu apa aku rasa ? Sayu , hiba . Aku berharap ada miracle . Mistake . Always expect something too big will happen . Malam tu aku decide nak call dia . Selalu tak call wish pakai text je . But tis one year aku call . Before nak call , i can swear i was really shaking that time . Menggigil . Dupp dappp memang terlalu pantas . By the time he picked up the phone I was like , is him I am talking to ? YA ALLAH , Aku rindu dia teramat sangat . Aku wish kat dia . No miracle happened ! NO MIRACLE ! Conversation goes on like usual . Then bila hung up I burst intoo tears . This is not what I want . I dont expect things will be like this . It's just too hard for me to go through all this . Then I realise , aku yang buat keputusan ni ,  besar atau kecil risk dia aku yang akan tanggung .

Yes , aku takut . Aku tatahu sampai bila aku mampu bertahan , aku takut perasaan sayang yg selama ni aku jaga hilang . Aku takut semua tu . Memang aku tak boleh terima sesiapa dalam life aku sebab aku taknak ada orang yang masuk dlam life aku selepas dia . As for now . Allah know what He do . 

MAH , saya tunggu jodoh kita .

Jangan sangka seseorang yang selalu tersenyum ni bahagia . Air mata mereka yang selalu mengalir setiap malam jadi kekuatan . Kenangan jadi kebahagiaan dan peneman yang orang lain tak mampu tandingi .
   


Older Post | Newer Post